Klanten

Onze missie is om kantoren die vooruit willen en op een andere manier met hun relaties om willen gaat te begeleiden. Dat doen wij door mee te denken op een persoonlijke en pro-actieve manier. Wij geloven in klantgericht denken en in klantgericht werken.

Trots zijn we op onze klanten die Notarisdossier gebruiken. Sommige gebruiken onze totaaloplossing, andere gebruiken één of meerdere modules.

VDB Advocaten Notarissen

VDB Notarissen gebruikt Notarisdossier inmiddels een aantal jaar naar volle tevredenheid. Een belangrijk beslispunt destijds om over te stappen van hun huidige software was de gebruikservaring van Notarisdossier. Dit sloot het beste aan bij hun wensen. Door hun strategische samenwerking met Witlox Van den Boomen, werkt VDB Notarissen met verschillende andere softwareprogramma's. Door het open platform van Notarisdossier is het koppelen eenvoudig. Technisch, operationeel en strategisch sluit het goed aan. Gezamenlijk ontwikkelen is een groot pluspunt voor zowel VDB als voor Notarisdossier. "Door de input van gebruikers wordt een software systeem alleen maar beter." – notaris Marco Haanappel.

www.vdb-law.nl

"We hadden 5 jaar eerder met Notarisdossier moeten beginnen"

De eerste contacten tussen De Rivieren Notarissen en Dirict zijn zo’n 7 jaar geleden ontstaan. Daarna zijn De Rivieren Notarissen en Dirict elkaar niet meer uit het oog verloren. "Nadat de Offertemodule op een prima wijze voorzag in onze bedrijfsbehoefte, 'vielen' wij ook voor hun totale notariële pakket: Notarisdossier!" Aan het woord is Ankie de Kort, kantoormanager bij De Rivieren Notarissen.

Wat heeft jullie als kantoor bewogen Notarisdossier te gaan gebruiken?
"Automatisering bepaalt in grote mate waar wij als bedrijf staan. Met Notarisdossier is De Rivieren Notarissen beter in staat zich als dé juridisch adviseur te presenteren. Daar beleeft zowel de cliënt, die bewust kiest voor die kwaliteit, als onze medewerker veel plezier aan!"

Wat is volgens jullie de meerwaarde van Notarisdossier?
"Notarisdossier werkt voor zowel de cliënt als voor de notariële dienstverlener. De cliënt krijgt meer inzicht, betrokkenheid en veilige gegevensverwerking. En als notarieel dienstverlener beschikken wij over meer functionaliteiten en overzicht."

Hoe is de overstap naar Notarisdossier verlopen?
"Heel goed! Natuurlijk vraagt dat om een goede voorbereiding.
Onze organisatie was al behoorlijk gestructureerd, maar Dirict heeft ons vervolgens via een kort en duidelijk gestructureerd traject nagenoeg naadloos thuisgebracht in Notarisdossier. Iedereen bij ons is er vol enthousiasme mee aan de slag gegaan. Nog dagelijks zien wij in Notarisdossier kansen en mogelijkheden naar beter!"

Wat is het mooiste pluspunt van de mensen van Dirict?
"Zij communiceren klantgericht en ze bouwen klantgericht."

Is er ook iets dat net iets minder soepel verloopt? Een verbeterpuntje?
"Voor dit moment niet echt. Nou misschien dan op een punt: Ze hadden ons vijf jaar eerder over de streep moeten trekken (haha)!"

Ankie de Kort is kantoormanager van De Rivieren Notarissen - tien juristen, vijftien gekwalificeerde medewerkers. De Rivieren Notarissen heeft kantoren in Werkendam, Andel en Dussen.

www.derivierennotarissen.nl

Mathijsen & Weijs: van Internetnotariaat naar Notarisdossier

Mathijsen & Weijs, een gezellig notariskantoor in Venray, is één van de eerste kantoren geweest die aansloot bij de Vereniging Internetnotariaat. Deze vereniging van notariskantoren heeft zelf software ontwikkeld om via hun websites digitaal te communiceren met klanten. In 2011 is de software overgenomen door Dirict en geïntegreerd in Notarisdossier. Mathijsen & Weijs heeft in de eerste jaren vooral gebruik gemaakt van de Offertemodule en de Relatiebeheermodule.

Wim Weijs aan het woord: “De contacten met Dirict werden steeds verder aangehaald. Toen het idee ontstond om een totaaloplossing te ontwikkelen waren wij meteen enthousiast. In het voorjaar van 2017 zijn we overgegaan van Van Brug naar Notarisdossier. Modern, mooie uitstraling en óók nog eens veilig, dat waren de eerste indrukken. Lang voordat de AVG inging waren wij er al klaar voor.”

Het kantoor noemt een paar pluspunten van het werken met Notarisdossier:

  • het Online Dossier werkt heel goed. Dat is voor ons een echte klantenbinder geworden.
  • modellen zijn makkelijk door onszelf te beheren en aan te passen
  • we hebben fors bespaard op het gebruik van papier, inkt, porto en uiteraard tijd door het digitale werken
Notarisdossier komt steeds met nieuwe dingen en dat wordt erg gewaardeerd door de medewerkers. Er was een gewenningsperiode, maar als je er eenmaal aan gewend bent dan wil je nooit meer terug!

www.mathijsenenweijs.nl

Zomer notariaat

Als één van de eerste kantoren zijn de medewerkers van Zomer notariaat gestart met Notarisdossier. Zij hebben ervaren hoe de ontwikkeling van Notarisdossier is gegaan en nog steeds door gaat. Wat zij fijn vinden is dat er bijna altijd ‘ja’ gezegd wordt op vragen of wensen. Daarnaast vinden zij het prettig dat de beheerders zelf aan de knoppen kunnen zitten. Instellingen zelf beheren maakt dat de software steeds nauwkeuriger aansluit bij de processen van het kantoor. Klanten van het kantoor ervaren het Online Dossier als zeer prettig. Medewerkers merken het verschil doordat het communicatieproces sneller en makkelijker gaat.

www.zomernotariaat.nl

Krans Notarissen

Krans Notarissen Netwerk Notarissen in Haarlem heeft Notarisdossier geïmplementeerd voor alle rechtsgebieden. Door klanten toegang te geven via het Online Dossier zorgen ze voor een efficiënter communicatieproces. De medewerkers zijn actief aan de slag gegaan met het inrichten van sjablonen om hun eigen werk te optimaliseren. Klanten worden opgenomen in doelgroepen zodat deze later teruggevonden kunnen worden. Een belangrijk nieuwbouwproject kan na een paar jaar geselecteerd worden om nogmaals contact op te nemen.

www.kransnotarissen.nl